Belgische MEN³ maakt furore in Dubai nog voor lancering in eigen land - Exclusivewellnessmagazine

14 oktober 2016

Vers van de Pers: klik hier voor het artikel

Belgische scheerproductenlijn maakt furore in Dubai, nog voor lancering in eigen land

Joyce Buttiens van huidinstituut Pure Skin: “We zijn trots om de producten als eerste huidinstituut te kunnen gebruiken” 

Nog voor MEN³, de 100% Belgische barberlijn van de Vlaams-Brabantse Katleen Vrombaut, officieel gelanceerd werd in België, zijn de producten al een succes in Dubai. Joyce Buttiens, gediplomeerd skin- en clean shaving-expert en zaakvoerder van Pure Skin Huidinstituut in Sint-Truiden, die een belangrijke sparringpartner was in de ontwikkelingsfase van de productlijn, was er aanwezig op een internationale barbierwedstrijd én keerde verheugd terug naar België. Toen ze er de eerste prototypes van de MEN³-lijn gebruikte, bleek immers dat die wel heel erg in de smaak vielen bij de heren ter plaatse. “Met het woestijnklimaat in Dubai kan je je wel voorstellen dat mannen er sneller last hebben van een geprikkelde huid na het scheren. De high-end scheerproducten van MEN³ bleken ideaal! MEN³ zorgt dankzij zijn unieke samenstelling voor een soepel en glad scheerresultaat, ook bij de meest gevoelige huidtypes. En het uitgesproken mannelijk parfum met toetsen van sandelhout, leder en amber, bekoort heren én dames. Vandaag is Pure Skin, dat heel veel drukbezette, actieve heren als klant heeft, het eerste huidinstituut waar de producten gebruikt worden, en daar zijn we bijzonder trots op.”

De huidverzorgingsproducten van MEN3 zijn geschikt voor de meest gevoelige huidtypes en uitsluitend verkrijgbaar bij professionele huidexperts, zoals bij Pure Skin Huidinstituut van Joyce Buttiens. “Al jaren geleden besloot ik om me verder bij te scholen in huidverzorging voor heren. Daarvoor volgde en volg ik opleidingen in binnen- en buitenland,” vertelt Joyce. “Ik ben zelfs de eerste vrouwelijke skin- en clean shaving-expert van ons land. Ik ben gespecialiseerd in clean shaving om de baard én huid van onze mannelijke klanten optimaal te verzorgen. Je kan dus wel stellen dat ik ervaring heb op het vlak van scheren en verzorgen (lacht). Ik ben steeds op zoek naar vernieuwende, kwaliteitsvolle producten. Niet alleen voor het instituut, maar ook voor mijn echtgenoot. Hij werkt in een ziekenhuis, dus in een vochtarme omgeving, wat een grote impact heeft op zijn al erg droge huid. Met de producten van MEN3 heeft hij beduidend minder last van roodheid, droogte en schilfertjes na een scheerbeurt. Het succes van de MEN³-producten in Dubai verbaasde me dus niet. Met een kwaliteitsvolle lijn als MEN3 kunnen wij onze mannelijke klanten, drukbezette heren die hun huid op een efficiënte én duurzame manier willen verzorgen, voortaan nog beter adviseren en behandelen.” 

MEN3 omvat in een eerste fase drie producten: een preshave-, shave- en aftershaveproduct. Dankzij hun unieke samenstelling, met onder andere het allereerste 99,9% hypoallergene parfum en de weldadige eigenschappen van essentiële oliën en natuurlijke extracten die de huid hydrateren, kalmeren en soepel houden, zijn de producten geschikt voor de meest gevoelige huidtypes en worden ze zelfs goed verdragen door heren met huidproblemen zoals psoriasis of eczeem. “De MEN³-producten kunnen deze huidproblemen natuurlijk niet genezen, maar dankzij hun samenstelling zijn ze wel bijzonder zacht voor de huid en voorkomen ze zo een nieuwe opstoot,” legt Katleen Vrombaut uit. 

Een paar jaar gesleuteld

Katleen is de ontwikkelaar van MEN³ en heeft zelf een achtergrond als apotheker. Ze speelde een echte pioniersrol op het vlak van anti-ageing en huidverbetering exclusief voor heren. Het is dé corebusiness van haar bedrijf CosMENtis. “Het kriebelde al even om mijn wetenschappelijke achtergrond als apotheker en expertise in dermatologie in een eigen potje te gieten en een hoogwaardige scheerlijn voor heren te ontwikkelen,” lacht Katleen. “Dat is MEN3 geworden. Met de zeer gewaardeerde inbreng van een aantal high-end barbers en Joyce, die proefproducten uittestte en waardevolle feedback gaf vanuit haar uitgebreide ervaring en vanuit het contact met haar klanten, heb ik een paar jaar gesleuteld aan de formule. Nu is de lijn helemaal geworden zoals ik ze wilde.” En, om alle misverstanden uit de weg te ruimen: de heren die zorg dragen voor hun huid, zijn volgens Katleen allesbehalve soft, wél zelfbewust. “Een aantrekkelijke, mannelijke look leidt niet zelden tot meer zelfvertrouwen en succes.” De naam MEN3 staat dan ook voor ‘mannelijk tot de derde macht’, of ‘mannelijk, mannelijker, mannelijkst’ en richt zich tot krachtige, actieve persoonlijkheden die er graag goed uitzien en zichzelf regelmatig een weldadige verzorging gunnen.

Het ideale eindejaarsgeschenk

De MEN³-lijn is enkel verkrijgbaar bij gespecialiseerde huidexperts en bij high-end barbers die gaan voor topkwaliteit. “Een bewuste keuze,” aldus Katleen. “Experts als Joyce weten als geen ander wat een huid wél en niet nodig heeft. Zij zijn de ideale partners om heren te adviseren en te begeleiden naar een betere huid.”

De preshave, shave en aftershave vormen in hun prachtig ontworpen verpakking een bijzondere verwennerij voor jezelf of iemand anders. Katleen vulde de verzorgingsproducten ook aan met een zeer exclusieve scheerkwast met manen van een zwart paardenras dat vooral in Zuid-Amerika voorkomt – en bovendien een diervriendelijk en volwaardig alternatief voor de prijzige silvertip kwast uit dassenhaar – en een safety razor van topkwaliteit die een leven lang meegaat. Of misschien is de MEN-experience box, een echte belevingsbox voor de moderne gentleman met daarin niet alleen de scheerproducten, maar ook gratis de safety razor, scheermesjes én een voucher voor een Safety First Shaving-workshop onder de kerstboom voor de stijlvolle gentleman? MEN also want to be spoiled …

Over Katleen Vrombaut:

Katleen Vrombaut is zaakvoerder van CosMENtis. Al meer dan tien jaar is ze pionier in MENcare en o.m. exclusief invoerder en verdeler van huidverzorgings- en verbeteringsproducten voor mannen, waaronder 4VOO’distinct man’.

Over Joyce Buttiens:

Joyce Buttiens is oprichter en zaakvoerder van het Pure Skin Huidinstituut in Sint-Truiden en heeft meer dan tien jaar ervaring als huidverzorgings- en gewichtsexpert. Samen met haar collega Magali zorgt ze ervoor dat haar klanten, drukbezette heren en dames, een betere balans in huid, lichaam en gezondheid vinden. Daarbij hecht ze veel belang aan nieuwe methodes en ontwikkelingen.


 

 

Belgische MEN³ maakt furore in Dubai nog voor lancering in eigen land - Exclusivewellnessmagazine

Meer items
Webdesign by

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x